Analyse des enjeux d'une éthique professionnelle. Analysis of the influence of social, political, cultural, material and technological elements on the use of digital technologies in language teaching and experiment with the necessary competences to use digital technologies in teaching languages. und Ling. Universität Hamburg offers more than 170 degree programs. Degree programs. EDU 5602 Stratégies d'enseignement professionnel dans le domaine de la santé (3 crédits). Ergänzend zu den zwei Hauptfächern, können ein oder mehrere Erweiterungsfächer mit 90 oder 120 ECTS … Lehramt. Umschreibung in den Master of education ist nach § 4 der Zulassungs- und Immatrikulationsordnung der Universität Tübingen der Nachweis über die Teilnahme am Online-Self-Assessmentverfahren TüSE - Check your Choice. Candidates who hold an honours bachelor's degree with at least a 70% (B) average but who do not hold an honours bachelor's degree in education are required to take an Extended Program comprised of up to three additional three-unit courses during the M.Ed., including the course. Étude de documents éducationnels et de procédures d'analyse de textes, incluant la critique historique, l'analyse de discours et la théorie narrative. However, all Extended Program requirements must be completed before students are permitted to enroll in EDU 5199 or EDU 6290 (as per the student option). Examen des enjeux reliés à l'apprentissage et l'enseignement en milieu minoritaire francophone permettant de préciser les démarches éducatives pertinentes. Informatik ist eine Disziplin, die in nahezu alle Bereiche unseres Lebens hineinreicht. Bachelor of Education / B.Ed. EDU 7163 Research Perspectives in Mathematics Education (3 units). ), EDU 8106 Epistemology and Research in Education (3 units), Critical study of the epistemological foundations of the principal research paradigms in education; exploration of the epistemological assumptions underlying candidates' prospective PhD projects. Prerequisites: (EDU 5271 or EDU 5671) , (EDU 5471 or EDU 5871). Contact aller Änderungen) Planungshilfe der Studienrichtungsvertretung; … Critical survey of theories of learning in historical and contemporary perspectives and their pedagogical implications for classroom practices. Examination of counselling and psychotherapy models, methods and skills; focus on developing personal resources in verbal and non-verbal communication within counselling and psychotherapy models. Accent sur l'utilisation et l'interprétation quantitative et qualitative des tests utilisés. ), EDU 8507 Séminaire en counselling et supervision (3 crédits). For more information about graduate studies at the University of Ottawa, please refer to your academic unit. with major-research paper (MRP) option combines courses and research to specialize in a field and acquire research skills, eventually giving you access to the Ph.D. All candidates for the Master of Education degree (M.Ed.) Analyse des différentes réformes en cours. EDU 5301 Principles of Educational Planning for the Health Professions - Part I (3 units). Étude de l'impact de la technologie de l'information sur la communication et des stratégies d'enseignement dans la formation des professionnels de la santé. Erweiterungsfach Englisch Hauptfachumfang). (Réservé aux étudiants de doctorat. Les activités y étant liées incluent la préparation de la proposition de recherche et l'analyse des données, la soumission du mémoire et la présentation orale de ce dernier. Examination and critique of current scholarship from multiple research traditions in counselling and supervision; implications for counselling and supervisory practice. EDU 5270 Professional Ethics in Counselling Psychology (3 units). EDU 6426 Citizenship and Global Education (3 units). Analyse des examens écrits et oraux et d'épreuves portant sur l'accomplissement de tâches. Étude des différents systèmes provinciaux. Utilisation systématique des principaux tests psychométriques requis par les associations et ordres professionnels. EDU 5253 Theories of Learning Applied to Teaching (3 units). EDU 6546 Théories d'apprentissage appliquées à l'enseignement des langues secondes (3 crédits). EDU 5505 Formation interprofessionnelle dans le domaine de la santé (3 crédits). Étude des modèles de gestion des ressources humaines dans les systèmes scolaires à partir de paramètres comme les conventions collectives, l'équité, la supervision, l'évaluation du rendement, le développement professionnel. EDU 5701 Principes de planification systématique en enseignement aux professionnels de la santé, partie I (3 crédits). EDU 8505 Questions contemporaines en éducation (3 crédits), Examen critique des questions contemporaines et interdisciplinaires en éducation selon diverses traditions de recherche. EDU 6146 Second Language Learning Theories (3 units). EDU 5702 Principes de planification systématique en enseignement aux professionnels de la santé, partie II (3 crédits). EDU 5286 Technology and Health Professions Education (3 units). EDU 6593 Fondements en mesure et testing (3 crédits). The four program specializations are: Electrical Engineering, Information Engineering, Automotive Engineering and Metal Engineering. Démarche vers une intégration des savoirs théoriques et pratiques qui doit contribuer à la pratique éducative. profile, Visit the Mise en pratique de la prise de décision éthique. must select one of the following concentrations as a focus for their studies: For further information on our masters' programs, please refer to the Faculty of Education website. EDU 7534 Thèmes choisis en leadership, évaluation et politiques éducationnelles (3 crédits). University of Ottawa's Facebook profile, Human Relations in Educational Administration, Introduction to Educational Administration, Internationalization of Curriculum Studies, Student Assessment Strategies for Health Professions Education, Managing Change in Educational Organizations, Curriculum, Politics and Policy in Education, Program Evaluation: Theory and Contemporary Issues, Inquiries in Between Curriculum, Culture and Language, Selected Topics in Leadership, Evaluation, Curriculum and Policy Studies. Planification, analyse et interprétation de la recherche quantitative. EDU 5206 Program Planning in Adult Education (3 units). EDU 5670 Éthique professionnelle en psychologie du counselling (3 crédits). The expected duration of this concentration is as follows: See below for the additional requirements applicable to the Extended Program. Analyse comparative des systèmes éducationnels au Canada et sur le plan international. Étude des structures formelles et informelles. Examen des normes et des codes déontologiques de la profession pour les conseillères et conseillers. Conception et révision de modèles d'enseignement et de leurs liens avec la gestion des apprentissages. (Teaching, Learning and Evaluation) Critical examination of the social impact of science and technology and their educational implications. EDU 5799 Élaboration d'instruments d'évaluation des apprentissages (3 crédits). Examination of social and political aspects of second/additional language education. provides the basis for teaching careers at vocational schools. EDU 7501 Thèmes choisis en enseignement aux professionnels de la santé (3 crédits). This course is open to master`s students with permission of the instructor. (Teaching, Learning and Evaluation) Research in health and physical education and their implications for pedagogy. EDU 5585 Psychopédagogie de l'enfance et de l'adolescence (3 crédits). Analyse de processus cognitifs essentiels à partir de diverses perspectives théoriques; mise en application de théories d'apprentissage dans divers contextes. Global British Studies. Seminar and minimum of 200 hours of supervised on-site experience in an approved counselling setting. Étude des stratégies d'élaboration d'instruments d'évaluation des apprentissages. Leadership, evaluation, curriculum and policy studies. Analyse de modèles d'intervention éducative adaptée et des modèles de prévention des difficultés chez l'enfant et l'adolescent. EDU 5581 Sciences et diversités (3 crédits). Examen des principaux modèles, rôles et pratiques du leadership. EDU 5148 Technologies, Languages, and Education (3 units). Consolidation théorique et pratique des apprentissages et des stages en psychologie du counselling I et II. Erweiterungsfach Master of Education Englisch Semester Erweiterungsfach Module der Fachwissenschaft Erweiterungsfach Module der Fachdidaktik I + II Masterarbeit Summe LP 1 Grundlagen der Lit.wiss. (Enseignement, apprentissage et évaluation) Étude des problématiques actuelles en éducation et de leurs enjeux en enseignement. Theoretical perspectives in various areas of the field of literacy. Étude des aspects fondamentaux de la recherche qualitative en éducation : approches, caractéristiques et stratégies. EDU 5232 Human Relations in Educational Administration (3 units). EDU 5244 Bilingual, Multilingual and Minority Contexts of Language Education (3 units). Examination of the interaction between globalization and education; theories of mass education in developing and industrialized countries; comparative perspectives on issues of educational innovation and reform. Études critiques de thèmes choisis et les implications dans l'éducation aux professionnels de la santé. Master of Education (MEd) Learn in a personalized environment — one that supports student success. EDU 6473 Practicum in Counselling Psychology I (3 units). Étude de l'impact des principes interdisciplinaires et interprofessionnels sur les stratégies d'enseignement, d'apprentissage et d'évaluation ainsi que sur l'élaboration des programmes d études. Études des concepts, des stratégies et des enjeux de la formation des professionnels de la santé. Stage clinique supervisé d'un minimum de 200 heures dans un centre offrant des services de counselling personnel et/ou de carrière. Critical examination of educational issues in historical perspective: exploration of the roles of race, class, ethnicity, religion and gender in education; historical narratives and their implications. (Ce cours est réservé aux étudiants inscrits au programme prolongé de la M.Éd). University of Ottawa's Instagram profile, Visit the University of Ottawa's Twitter Critical exploration of theoretical orientations to program evaluation and in-depth examination of selected comtemporary issues confronting evaluators. der 30.09. für das Wintersemester des jeweiligen Jahres. Étude des effets thérapeutiques du travail. EDU 5385 Critical Perspectives on Children's Literature and Learning (3 units). the University, 75 Laurier Ave. East, Ottawa ONK1N 6N5 Canada. Theories of citizenship, global education and their related pedagogies. EDU 5188 Integration of Technology in Education (3 units). Fächerübergreifende Studienberatung der Philosophischen Fakultät; Liste der Fachberater*innen; Studieninteressierte. Bitte laden Sie weder den Sonderantrag (sog. with research paper option: 5 full-time terms or 20 consecutive months. Production d'une recherche à petite échelle. Bitte verwenden Sie die folgenden Bewerbungsformulare: Bewerbungsantrag Master höhere Fachsemester Zusatzblatt über bisher erbrachte Prüfungs- und Studienleistungen. Nature et diagnostic. The Master of Education (M.Ed.) With approximately 1,600 students and 150 full-time and part-time professors, the Faculty of Education at the University of Ottawa stands out as an enriching environment in which professors, students and community partners contribute to our innovative graduate programs. Accent mis sur le développement des ressources personnelles tant sur le plan verbal que sur le plan non verbal. EDU 5653 Théories et modèles de l'apprentissage (3 crédits). Examen de la complémentarité de divers types de recherche. „Härtefallantrag“) stellen, so reichen Sie diesen und die dazu benötigten Nachweise in amtlich beglaubigter Kopie zusammen mit Ihrer Bewerbung fristgerecht ein. Description et analyse critique d'études et de pratiques de différenciation auprès de l'apprenant en difficulté. Geschichte und Theologie des Christentums. Initiation à la consultation et à l'utilisation de la recherche en éducation : documentation d'une problématique; lecture critique; initiation aux différents types de recherche appliquée. Die Bewerbung erfolgt in Papierform. Examination of selected approaches to leadership theory, training, and practice pertinent to the challenges of administration in contemporary educational organizations. EDU 5391 Interaction of Research and Practice (3 units). Lehramt für Sonderpädagogik - Grundschule. Our professors are engaged in innovative research projects and teaching and evaluation approaches at the cutting edge of their fields. Étude de l'impact des changements sociaux, technologiques, économiques, législatifs et médiatiques sur l'éducation. Initiation aux banques de données informatisées. Examen de la qualité des instruments élaborés. EDU 6637 Gestion et supervision des ressources professionnelles en éducation (3 crédits). EDU 5698 Stratégies d'évaluation des apprentissages en enseignement aux professionnels de la santé (3 crédits). EDU 8190 Qualitative Research II (3 units). EDU 5501 Perspectives en éducation (3 crédits). EDU 5582 Modèles médiatisés d'enseignement (3 crédits). EDU 5471 Skill Development in Counselling and Psychotherapy (3 units). Mit Erfahrungsberichten, NC-Liste und zulassungsfreien Studiengängen. Initiation aux concepts de fidélité et validité. Examen des questions méthodologiques, organisationnelles, déontologiques et politiques reliées à la recherche qualitative. Analyse des savoirs, des savoir-être et des savoir-faire des formateurs. La prise en charge de l'apprenant en difficulté dans une construction de compétences. Die Technische Universität Darmstadt bietet für das Lehramt an beruflichen Schulen Abschlüsse im zweistufigen Bachelor-Master-System an. Perspectives des élèves, du personnel scolaire, des intervenant/es communautaires et associatifs/ves et des parents. For more information about undergraduate studies at the University of Ottawa, please refer to your faculty. Critical review of fundamental aspects of qualitative research in education: approaches, characteristics and strategies. Analyse des pratiques pédagogiques portant sur la langue orale et écrite. EDU 6271 Counselling and Psychotherapy: Theories and Practices II (3 units). This course must be completed during the first term in which it is offered following admission. Analyse des conditions de production du savoir scientifique dans divers contextes socio-culturels. It is available at the Dean’s office as well as with the faculty advisor Mrs Riegert. The corresponding module handbook, which is designed as a special version of the handbook for the Master of Education English, offers an overview of all the modules for the third subject English (M.Ed. Analyse des conditions qui favorisent l'enseignement et l'apprentissage du français langue seconde parmi diverses populations et dans différents contextes. Analyse des facteurs individuels et structurels de la réussite de ces modèles. Exploration of the theoretical and practical issues of curriculum and program design in relation to culture and technology; examination of the relationships between curriculum, information culture, and E-learning; investigation of the impact of cyber curriculum on cultural identities of teachers and learners. Study of the links between languages, technology and education. EDU 5298 Student Assessment Strategies for Health Professions Education (3 units). Theories and principles underlying the integrated approach to the teaching, learning and assessment of language and literacy (oral and written communication and media literacy); applications of language and literacy practices in specific contexts. Étude des dimensions entrant en jeu dans la gestion des apprentissages en milieu éducatif et scolaire. Lehramt für Sekundarstufe 1 und 2 (Stadtteilschulen und Gymnasien) Master of Education / M.Ed. Identification de liens entre le processus créateur, l'enseignement et l'apprentissage auprès d'une diversité d'apprenants. Critical examination of current literature on managing change in educational organizations; theories of change, restructuring, organizational reform and improvement. Research, theory and practice concerning the use of emerging technologies to facilitate learning; the impact of new media on teaching and learning strategies, on curriculum change, on learner attitudes and motivation, and on higher order learning. EDU 6422 Education and Democratic Communities (3 units). EDU 5687 Modèles d'intégration des technologies de l'information et de la communication en contextes éducatif (3 crédits). (Reserved for PhD students.

Hautarzt Berlin Steglitz, Bilder Motel One Hamburg, Regal 60 Cm Breit 100cm Hoch, Ferienhaus 17 Personen, Fluss In Albanien 4 Buchstaben, Brokkoli Karfiol Auflauf Mit Schinken, Python String Equals, Studienordnung Jura Mainz,